Villkor

PRISER
– Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. I kassan anges den totala kostnaden inklusive frakt.
– Alla beställningar som görs över Internet är bindande. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryckfel. 

FRAKT OCH LEVERANS
– Vi har en fraktavgift på försändelser 69 kr. inom Sverige.
Fraktfritt när orden överstiger 1500:-
– Vi skickar dina produkter med Post Nord till närmaste serviceställe.
– Vi skickar normalt din beställning efter 3 till 5 arbetsdagar efter din order har kommit in till oss.
– För samtliga specialbeställningar (Brody halsband, selar mm)
De produkter vi inte har i lager beräknas leveranstiden upp till 3-4 veckor.

TRANSPORTSKADOR
– Synliga skador på godset ska anmälas direkt till distributören vid mottagandet. Därefter kontaktar du oss, så löser vi detta gemensamt.

ÅNGERRÄTT
– Du har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom en period på 14 dagar efter fakturadatumet. Öppet köp kräver en obruten förpackning och ingen åverkan får finnas på produkten. Du får dock fortfarande betala för frakten. Läs mer på konsumentverket.se

Byten
-Vid eventuella byten betalar du den nya frakten från oss till dig.
-Vi ersätter ej för trasig brodyr om det inte reklameras omgående efter leveransen.
-Specialbeställda varor är undantagna från ångerrätten. Går ej att reklamera!

SLUTSÅLD PRODUKT
– Om produkten är slutsåld kommer vi snarast att fylla på vårt lager. Hör av dig till oss via telefon eller e-post. För info när varan åter finns i lager.

REKLAMERA PRODUKT
Vi erbjuder 3 års reklamationsrätt på våra varor.

– Vid reklamation kontaktar du först oss för överenskommelse.
Bifoga en kopia på Order/fakturan, samt en förklaring till reklamationen i det returnerade paketet.

-Paketet ska skickas med postnord eller liknande (skicka lätt eller rek)
med aviseringsavi & kvitto.
-Gäller alla byten av varor eller ändringar/lagningar mm.
-Vi står inte för packet som inte kommer fram till oss i retur!

– Reklamationen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan.
– Vid godkänd reklamation återbetalas hela summan.
– En vara som kommer i retur utan returnummer behandlas ej.

BETALMETODER
Du kan välja mellan följande säkra betalmetoder: 
Swish 123 691 51 77

Bambora

Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.

Kortbetalning
Korbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt

Faktura & delbetalning
I samarbete med Walley erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Walleys betalsätt hittar du på https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf.

Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din angivna e-postadress. Du kan i efterhand välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på https://commerce.collector.se/Portal.

För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och vara minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare kontrollerar Walley att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Walley påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

För att se fullständiga villkor för Wally faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:

– Walleys allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning (https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_SE.pdf)

– Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning
Walleys kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta Walley via e-post hello@walley.se eller via telefon på +46 010 161 01 00 måndag – fredag kl. 08:00-18:00, lör 10:00-16:00, sön 10:00-16:00.

Se också vanligt förekommande frågor och svar på https://www.walley.se/kundservice/.

Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp
Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. Walley återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna.

Förskottsbetalning till B.g 5966-7949
Varorna skickas när betalning är synlig på vårt konto.

PERSONUPPGIFTER SÄKERHET
– För att få handla behöver du ha fyllt 18 år.
De personuppgifter vi behöver för att kunna leverera sparas i vårt register så länge du vill vara kund och lämnas inte vidare till annan part.

– Vid betalning med kort krypteras informationen med så kallad SSL- kryptering. Ingen information om ditt kort kan ses eller sparas. Betalningen går via DIBS som är ledande inom betal-lösningar, se dibs.se

EJ Uthämtade Paket
Om köparen vill ha leveransen skickad en gång till.
Betalas den faktiska avgiften för paketet av köparen.

Uppgifter om företaget
Morrhåret Hundsport AB
Stora Torget 1
592 30 Vadstena
Org.nr 556531-1700
Telefon +46 143 310 20
E-mail info@morrharethundsport.se